خرید، فروش و اجاره لیفتراک

لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک

لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک

برای استفاده بهینه از لیفتراک خود باید آن از بهترین قطعات مخصوصا بهترین لاستیک تجهیز کنید . در این مقاله ایی که توسط شهر لیفتراک تهیه شده ، شما می توانید بهترین انتخاب را بین لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک داشته باشید.

به راحتی می توان فهمید که به یک لیفتراک نیاز دارید. اما اینکه کدام کامیون را بخریم یا اجاره کنیم داستان دیگری است. عناصر زیادی در انتخاب انتخاب نقش اساسی دارند و یکی از این عناصر نوع تایر است.

دو نوع اصلی لاستیک ، لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک هستند. اما تفاوت در چیست؟

ابتدا بیایید به اصول اولیه نگاه کنیم.

لاستیک های توپر:

 

لاستیک های توپر در مقایسه با لاستیک های بادی با هوا پر نمی شوند. این لاستیک ها عمدتاً از لاستیک جامد ساخته شده اند و عمدتاً برای کاربردهای سطح صاف صنعتی طراحی شده اند و این یکی از دلایلی است که لیفتراک ها از این نوع تایر استفاده می کنند.

 

لاستیک های بادی:

 

لاستیک‌های لیفتراک بادی پر از هوا هستند و شبیه لاستیک‌هایی هستند که در کامیون‌های تریلر استفاده می‌شود، اما در مقیاس کوچک‌تر و به دلیل قابلیت جذب ضربه، عموماً برای کاربردهای خشن در فضای باز در نظر گرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید
لیفتراک دیزل

لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک

بادی در مقابل توپر

 

نوع لیفتراک مورد نیاز شما همیشه به امکانات و نوع کار شما بستگی دارد. معمولاً این نوع تایر را نیز مشخص می کند.

در زیر چند ویژگی خاص تایرها آورده شده است.

 

لاستیک های توپر طول عمر بیشتری دارند. با توجه به اینکه لاستیک دارای هسته لاستیکی است، به فروشنده مجاز لاستیک شما اجازه می دهد تا هر زمان که لاستیک صاف می شود علامت هایی را روی لاستیک ایجاد کند، به این معنی که تایر شما می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. به همین دلیل اگرچه تایرهای توپر به طور قابل توجهی گرانتر از تایرهای لیفتراک بادی هستند.
تایرهای توپر قابلیت جذب ضربه ندارند به این معنی که اگر قصد دارید از لیفتراک خود برای سنگریزه در فضای باز و ناهموار استفاده کنید، فقط می توانید از لیفتراک تایر بادی استفاده کنید. تایرهای توپر برای عملکرد به سطح صاف و صاف نیاز دارند.
لیفتراک های با ظرفیت بیشتر نیاز به استفاده از لاستیک های بادی دارند.
هنگامی که صحبت از طول عمر لیفتراک می شود، به طور کلی پذیرفته شده است که با استفاده از لاستیک های بادی، لیفتراک شما عمر طولانی تری خواهد داشت، به خصوص اگر کامیون شما برای کاربردهای سنگین در نظر گرفته شده باشد.

بیشتر بخوانید
سرویس و نگهداری لیفتراک دیزلی

لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک

نکات خرید لاستیک:

 

همیشه گواهی دسترسی را بررسی کنید.
لاستیک های توپر لیفتراک همیشه بیشتر از لاستیک های بادی عمر می کنند. گاهی تا 3 یا 4 برابر بیشتر! بنابراین هنگامی که به بادی نیاز ندارید، محکم بروید!
در هر صورت، همیشه ایده خوبی است که بدانید چه چیزی باید بخرید، گاهی اوقات نوع کار شما نوع لیفتراک و لاستیک شما را مشخص می کند، اما گاهی اوقات فقط انتخاب بهترین انتخاب بر اساس صرفه جویی و عملکرد است.

نکات ایمنی تایر لیفتراک

شما باید ایمنی لیفتراک را در اولویت قرار دهید، به خصوص در مورد لاستیک های بادی و توپر. به یاد داشته باشید، تایرهایی که به درستی نگهداری می شوند برای عملکرد ایمن یک لیفتراک حیاتی هستند. اگر به کارگران خود یاد دهید که چگونه مشکلات لاستیک را شناسایی کنند و سایر نکات ایمنی لیفتراک را به آنها ارائه دهید، می توانید ایمنی حین کار را در هر محل کار و در هر زمانی بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید
تست بار لیفتراک

مانند هر لاستیک لیفتراک، لاستیک های بادی و توپر باید به خوبی نگهداری شوند و همیشه آج کافی داشته باشند. وقتی لاستیک 40 درصد یا بیشتر از سطح آج فرسوده شده باشد، لیفتراک و راننده 84 درصد ضربه وارده به سطح ناهموار را جذب می کنند. لاستیک های فرسوده نیز باعث می شود که گیربکس لیفتراک برای چرخاندن لاستیک ها بیشتر کار کند. این می تواند منجر به تصادفات و خرابی های پرهزینه شود.

لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک

لاستیک های آسیب دیده یا فرسوده ایمنی ماشین و اپراتور را تهدید می کند. به دنبال این نشانه ها باشید:

  • آسیبی که از حروف تا بالای لاستیک کمتر از 1 اینچ به نظر می رسد
  • لاستیک ها تا خط ایمنی قابل مشاهده فرسوده به نظر می رسند
  • علائم واضح ریزش، پارگی یا ترک خوردن
  • لکه های صاف روی لاستیک

برای اطمینان بیشتر و خرید راحتر با کارشناسان مجرب شهر لیفتراک تماس بگیرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

8 دیدگاه دربارهٔ «لاستیک توپر یا لاستیک بادی لیفتراک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *