خرید، فروش و اجاره لیفتراک

عمر باطری لیفتراک

عمر باطری لیفتراک

عمر باطری لیفتراک که در سایت شهر لیفتراک به تحلیل آن می پردازیم.

باطری لیفتراک

باطری لیفتراک علاوه بر اینکه تامین نیرو را انجام می دهد، باعث تعادل لیفتراک می شود و همانند یک وزنه عمل می کند.

قابلیت شارژ مجدد در باطری و امکان دشارژ یا جریان های بالا از مهمترین ویژگی هایی هست که امروزه در صنعت مورد توجه قرار می گیرد

که تامین انرژی لیفتراک های برقی از طریق باطری های سربی-اسیدی لیفتراک ها صورت می گیرد.

قیمت این نوع از باطری های لیفتراک نسبت به انواع دیگر پایین تر می باشد که قابلیت شارژدهی لحظه ای بالا،

از دیگر ویژگی های آنها می باشد که آنها را به یکی از بهترین ها تبدیل نموده است.

 

اجزای تشکیل دهنده باطری لیفتراک

سلول های باطری، میله ها و کابل ها از اجزای تشکیل دهنده باطری لیفتراک می باشند که هر کدام را به صورت مختصر شرح می دهیم؛ سلول های باطری: تعدادی صفحه یک سلول را تشکیل می دهند و صفحات دارای اسید سولفوریک می باشند هر کدام از این سلول ها یک باطری منفرد و کوچک به شمار می آیند.

میله های باطری: جنس این میله های بزرگ سرب می باشد و اتصال سلول ها به یکدیگر را بوجود می آورند و با این کار یک مدار کامل را تشکیل می دهند. و عضو دیگر باطری لیفتراک همانطور که گفته شد کابل های باطری هستند که این کابل ها دارای ابعاد متفاوتی می باشند.

بیشتر بخوانید
موارد استفاده از لیفتراک

بیشتر بدانید: فروش لیفتراک

عمر باطری لیفتراک

 

عمر باطری لیفتراک

طول عمر باطری لیفتراک به شرایط نگهداری آن هم وابسته است.عمر مفید اکثریت باطری های جدید لیفتراک برقی 1500 سیکل کاری می باشد که در هر بار شارژ باطری یک سیکل کم می شود و در سال 300 بار این کار انجام می شود با مراجعه به کاتالوگ مربوط به محصول مورد نظر میتوان از طول عمر باطری مطلع شد. و با هر بار شارژ شدن باطری یک چرخه یا سیکل از طول عمر باطری کم می شود.

اگر باطری لیفتراک را یکبار در طول روز شارژ کنیم دارای عمری معادل 5 سال می باشد که با رعایت برخی نکات می توان طول عمر باطری را افزایش داد.

می توان نگهداری باطری های لیفتراک برقی را یک عامل بسیار مهم فراموش شده دانست در حالی که میتوان عمر طولانی برای این نوع باطری ها را با اندکی دانش و اطلاع از سرویس و نگهداری باطری های لیفتراک برقی بوجود آورد. که این عامل موجب کاهش هزینه ها، ایمنی بیشتر و افزایش عمر باطری می شود. اکثر لیفتراک ها به صورت الکترونیکی طراحی شده اند و باطری آن بسیار گران قیمت است بنابراین سرویس و نگهداری آن موجب افزایش طول عمر می شود.

بهتر است بدانید: قطعات لیفتراک

بیشتر بخوانید
چه زمانی باطری لیفتراک برقی را تعویض کنیم

عمر باطری لیفتراک

 

احیا یا بازسازی باطری لیفتراک

احیا یا بازسازی باطری لیفتراک بوسیله دستگاهها و تجهیزات پیشرفته باعث افزایش عمر باطری های لیفتراک می شود. گاهی لجن ناشی از فرآیند شارژ شدن که طی چند سال روی سطوح الکترود می نشیند عامل خرابی باطری ها می باشد. بوسیله انجام عملیات شکافتن سلول ها، لجن گیری و احیا باطری صورت می گیرد و بازگرداندن ظرفیت باطری و احیا آن با تزریق مواد شیمیایی مخصوص انجام می شود. می توان حجم باطری ها را تا سه چهارم کاهش داد و باعث افزایش طول عمر آنها شد و باید در نظر داشت که باطری هایی که دچار ریختگی صفحات مثبت و منفی شده اند و سولفاته هستند به هیچ وجه قابل تعمیر نمی باشند.

 

نکات مهم در نگهداری باطری لیفتراک

از سولفات باریم برای شستشوی داخلی سلول استفاده شود. برابر نمودن سطح شارژ سلولی را انجام دهید. تخلیه شش ساعته شارژ سلول را با دستگاه فیوز آنالایزر انجام دهید. از یک سیستم شارژ و یکسان سازی سطح بالا برای پر کردن سلول استفاده کنید. ترمیم یا جایگزینی سلول های معیوب و آسیب دیده را انجام دهید. با کمک مواد پلیمری و ضد اسید بازسازی کامل جعبه باطری را انجام دهید. اگر درب باطری خراب بود آن را تعویض کنید. وضعیت پیچ و رابط کامل بین باطری ها را در نظر بگیرید و اگر لازم بود آنها را عوض کنید. رنگ مخصوص را برای بخارپز کردن و رنگ آمیزی کامل جعبه بکار ببرید.

بیشتر بخوانید
دینام لیفتراک

بهتر است بخوانید: تعمیر لیفتراک

عمر باطری لیفتراک

 

نکاتی برای افزایش طول عمر باطری لیفتراک

باطری لیفتراک ها با توجه به شرایط کاری سنگینی که دارند برای عمر طولانی طراحی شده اند. اما با نظر گرفتن این موضوع باید از نحو شارژ صحیح باطری ها که توسط شرکت سازنده برای آنها در نظر گرفته شده است اطمینان حاصل کرد. هر گونه غفلت از این موضوع باعث بوجود آمدن هزینه های اضافی برای کارخانجاتی می شود که از لیفتراک ها برای جابجایی کالاهای خود استفاده می کنند.

  • شارژ کامل باطری را درانتهای شیفت و پس از 8 ساعت کاری انجام دهید و یا زمانی که حداقل 30 درصد از آن باقی مانده باشد آنرا شارژ کنید از آنجا که با هر بار شارژ باطری یک سیکل از عمر باطری کم میشود بنابراین بعد ازاستفاده کامل از باطری لیفترک، شارژ آن توصیه می شود.
  • برای شارژ، تنها جریان مستقیم (DC) در نظر گرفته شود.
  • در صورتی که کاهش بیش از 80 درصد انرژی باطری لیفتراک اتفاق بیفتد اینکار عمر باطری را به شدت کاهش خواهد داد.
  • هیچگاه یک چرخه شارژ را در صورت عدم ضرورت قطع نکنید واجازه دهید فرآیند شارژ تا انتها صورت گیرد.
بیشتر بدانید:

عمر باطری لیفتراک

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

2 دیدگاه دربارهٔ «عمر باطری لیفتراک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *