خرید، فروش و اجاره لیفتراک

آموزش کار با لیفتراک

آموزش کار با لیفتراک

آموزش کار با لیفتراک که در سایت شهر لیفتراک به بررسی آن می پردازیم.

یکی از مهمترین تجهیزات انبارداری در صنعت، لیفتراک می باشد. و انواع بار با وزن های متنوع را با آن می توان حمل و نقل و جابجا نمود . از این جهت طریقه درست استفاده از لیفتراک از اهمیت بالایی برخوردارمی باشد.

موضوعی که حتما باید فرد راننده به آن توجه کند کار با لیفتراک یا آموزش رانندگی با لیفتراک است که باید موارد ایمنی لیفتراک را بعد از دریافت گواهی نامه لیفتراک و مطالعه کامل نحو صحیح استفاده از لیفتراک،رعایت نماید. و به همین دلیل عدم توجع به نکات ایمنی و نداشتن گواهی نامه برای خود و همکارانش خطرآفرین می باشد.

نکات لازم در حین کار با لیفتراک

در زمان استفاده از لیفتراک باید یکسری نکات را رعایت کنیم تا هم موجب افزایش طول عمر لیفتراک شده و همچنین جان راننده یا اپراتور لیفتراک به خطر نیفتد پس قبل از رانندگی و شروع کار با لیفتراک نکات زیر را رعایت کنید.

بیشتر بدانید: فروش لیفتراک

آموزش کار با لیفتراک

لباس کار مناسب بپوشید

در زمان کار با لیفتراک و در هنگام آموزش لیفتراک اپراتورهای لیفتراک که وظیفه کنترل و رانندگی با لیفتراک را برعهده دارند باید از لباس کار مناسب، کفش ایمنی و کلاه ایمنی استفاده کنند. و نباید سایز لباس به گونه ای باشد که تمرکز راننده را برهم بزند چون باعث می شود راننده تسلط کافی را بر روی ابزارهای کنترلی درون کابین را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید
لیفتراک چهار تن

کنترل نمودن چراغ ها و بوق ها

پس ازقرار گرفتن در کابین یا اتاقک لیفتراک، باید چراغ ها، راهنما ها و بوق ها را چک کنیم که ایرادی نداشته و سالم باشند.

قبل از کار با لیفتراک تایرها را بررسی کنید

باید راننده لیفتراک از سالم بودن لاستیک یا تایرهای لیفتراک اطمینان حاصل کند تا تجربه استفاده صحیح از لیفتراک را داشته باشد. و هیچ گونه مشکلی در اطراف تایرها یا بر روی آج های انها وجود نداشته و استاندارد باشند.

امتحان کردن ترمز

یکی از مواردی که حتی در زمان  رانندگی با اتومبیل شخصی هم باید به آن توجه کرد تست و بررسی پدال ترمز می باشد. بنابراین حتما از سالم بودن پدال ترمز، قبل از کار با لیفتراک مطمئن شوید. چنانچه راننده لیفتراک به دلیل حمل جسم سنگین، نتواند لیفتراک را کنترل کند باعث آسیب رساندن به اطرافیان خود خواهد شد.

بهتر است بدانید: قطعات لیفتراک

آموزش کار با لیفتراک

بررسی روغن موتور قبل از کار با لیفتراک

چک کردن مخزن روغن موتور، از دیگر مواردی است که در هنگام استفاده از لیفتراک باید به آن توجه نمود و تعویض روغن لیفتراک باید بطور منظم انجام شود و روان کاری قسمت های مختلف لیفتراک را تا حد امکان انجام دهید. در غیر این صورت لیفتراک در موقعیت پر مخاطره ای قرار می گیرد. به همین خاطر با آموزش رانندگی لیفتراک و کار با آن و توجه و نظارت براین بخش ها افزایش طول عمر لیفتراک را به همراه خواهد داشت که در آموزش کار با لیفتراک باید ب

بیشتر بخوانید
قطعات لیفتراک کرون

تمیزنگه داشتن اتاقک اپراتور

اگر فضای داخلی اتاقک یا کابین لیفتراک در حین کار با آن بوسیله اشیا و زباله های اضافی اشغال شده باشد و فضای خالی و اضافی برای راننده وجود نداشته باشد و نتواند خود را جابجا نماید با این شرایط ممکن است جان رانندگان و اطرافیان به دلیل عدم کنترل دستگاه توسط رانندگان به خطر بیفتد.

چک کردن ابعاد محیطی مقصد

برای جلوگیری از بروز حوادث ااحتمالی و در امان نگه داشتن لیفتراک باید ارزیابی مکان مقصد بخوبی صورت گیرد. باید از تمامی اصول و قوانین و محدودیت های محل کار بخوبی مطلع شوید و رعایت کنید و همچنین فضا و مکان هایی که محل رفت و آمد لیفتراک است را در نظر بگیرید مثلا به این نکته توجه کنید که آیا لیفتراک با ارتفاع فعلی و میزان باری که دارد در محل مقصد به راحتی جابجا می شود؟

نکته

رانندگان لیفتراک به هیچ وجه نباید با دست خیس لیفترک را روشن کنند چون این موضوع ممکن است باعث بروز برق گرفتگی راننده شود.

بهتر است بخوانید: تعمیر لیفتراک

آموزش کار با لیفتراک

نکات لازم هنگام بارگیری لیفتراک

بعد از بررسی نکات ایمنی قبل از حرکت لیفتراک و اطمینان از صحیح بودن همه موارد ذکر شده نوبت به نکات ضروری بارگیری لیفتراک می رسد.

برداشتن و گذاشتن بارها

نباید لیفتراک را بیشتر از ظرفیتی که برای آن در نظر گرفته شده است بارگیری کرد. باید تا جایی که امکان دارد شاخک های دستگاه از هم فاصله داشته باشند و شاخک ها در زیر بار قرار داشته باشند. باید بار بطور متعادل روی دو شاخک قرار گیرد. استفاده تنها از یک شاخک نباید هرگز صورت گیرد. باید بررسی تعادل بار و استحکام محل قرارگیری بار به دقت انجام شود که موارد گفته شده در آموزش کار با لیفتراک مهم است.

بیشتر بخوانید
لیفتراک چیست

ثبات و پایداری

جهت تعادل بهتر لیفتراک باید شاخک ها را تا جایی که ممکن است به زمین نزدیک کرد و دکل را به داخل خم نمود. و کنترل لیفتراک دارای بار از کنترل لیفتراک بدون بار راحت تر است. بنابراین برای انجام امور همیشه دقت کافی داشته باشید.

دید راننده در هنگام کار با لیفتراک

گاهی دید جلو راننده به دلیل حجم و ابعاد بار بسته می شود. در این حالت هدایت لیفتراک توسط راننده به عقب از حرکت لیفتراک به طرف جلو بهتر است. همچنین باید در محیطی که می خواهید با لیفتراک کار کنید نور کافی وجود داشته باشد.رانندگی با سرعت مناسب و با احتیاط را فراموش نکنید. از تغییر مسیر ناگهانی اجتناب کنید چرا که موجب واژگونی لیفتراک می شود.  هرگز سعی نکنید با لیفتراک از موانع روی زمین عبور کنید.

بیشتر بدانید:

آموزش کار با لیفتراک

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

9 دیدگاه دربارهٔ «آموزش کار با لیفتراک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *