خرید، فروش و اجاره لیفتراک

روش های مراقبت از لیفتراک در زمستان

روش های مراقبت از لیفتراک در زمستان

بررسی روش‌ های مراقبت از لیفتراک در زمستان توسط شهر لیفتراک :

مراقبت از لیفتراک در زمستان

لیفتراک هم مانند هر ماشین دیگری نیاز به مراقبت دارد. در فصل زمستان لیفتراک نیاز به مراقبت ویژه تری دارد. با مراقبت نکردن از آن در فصل زمستان ممکن است این ماشین های مخصوص حمل کالا دچار خرابی های بزرگ و اساسی بشوند. در هنگام کار با لیفتراک در زمستان نکات مهم و فرعی از جمله لغزنده نبودن زمین ، پوشیدن لباس گرم راننده لیفتراک ، مطمئن بودن از عملکر صحیح تمام اجزاء لیفتراک و… باید مورد بررسی قرار گیرد.
اما در ادامه در شهر لیفتراک به برررسی روش های مراقبت از لیفتراک در زمستان می پردازیم.

مراقبت از لیفتراک در محیط های مختلف کار در زمستان

مراقبت از لیفتراک در محیط های بسته کاری :

محیط های بسته برای کار با لیفتراک در زمستان نسبتا امن هستند. هر چند که محیط های بسته هم به مراقبت های مخصوص به خود نیاز دارند. هوای سرد در میحط های بسته در زمستان باید توسط وسایل گرمایشی به خوبی کنترل شود. همچنین از آنجایی که در فصل زمستان هوا زود تر تاریک میشود معمولا چند ساعت از اواخر ساعات کاری هوا تاریک است. از این رو باید نور کافی برای کار با لیفتراک به خوبی تامین شود. شرایط سوخت گیری و یا تجدید شارژ لیفتراک در زمستان باید در همان‌ محیط بسته فراهم شود.

بیشتر بخوانید
لیفتراک آریا

مراقبت از لیفتراک در محیط های باز کاری :

سرمای هوا در فضا های باز روی کار با لیفتراک در زمستان تاثیرات زیادی می گذارد. باید راننده و لیفتراک را برای بارش ها در فصل زمستان آماده کنید. اگر شرایط را مساعد نیافتید بهتر است کار با لیفتراک را تا بوجود آمدن شرایط مناسب لغو کنید.
باید شرایط مهمی را بسنجید و ارزیابی کنید که آیا لیفتراک و راننده آن برای کار در فضای سرد شرایط لازم را دارا می باشد یا خیر. میزان لغزندگی زمین و میزان نور و میزان سوخت یا شارژ لیفتراک و شرایط لاستیک لیفتراک و حتی شرایط بدنی راننده که آیا برای کار در هوای سرد آمادگی دارد یاخیر. از نکات مهمی هستند که قبل از کار با لیفتراک در فضای باز در زمستان باید مورد بررسی قرار بگیرند.
محافظت از لیفتراک در آب‌ و هوای نامساعد به معنی درک شرایط جوی و تأثیرش بر روی کل پروژه است و این درک ، کلید اصلی تصمیم‌ گیری صحیح است. حتماً یادتان باشد که از لیفتراک در شرایط خطرناک آب‌ و هوایی استفاده نکنید و فقط با سرعتی که مناسب شرایط جوی است حرکت کنید. در صورت لزوم ، چراغ‌ های اضافه روی لیفتراک نصب کنید تا حرکت در دید نامناسب را به دیگران اعلام کنند. مسیر حرکت را هم با پاشیدن شن و ماسه آماده کنید. و حتماً سوخت کافی در دسترس داشته باشید.

بیشتر بخوانید
گواهینامه لیفتراک

روش های مراقبت از لیفتراک در زمستان

مراقبت از لاستیک های لیفتراک در زمستان

در طول زمستان باید باد لاستیک‌ های لیفتراک را هر هفته چک کنید و از ضخامت لاستیک‌ های بادی آگاه باشید. در برخی موارد خاص مانند برف یا یخ‌ زدگی مسیر حرکت، استفاده از تجهیزات تخصصی برای پیشگیری از تصادفات زمستانی لازم هستند.

مراقبت و بررسی قطعات فنی لیفتراک در زمستان

مراقبت از تجهیزات و وسائل فنی به کار برده شده در لیفتراک و همچنین بازدید و چک کردن منظم مایعات محافظ لیفتراک در برابر سرما و خرابی لیفتراک از مهم ترین نکات مراقبت از لیفتراک در فصل زمستان است.

چک کردن ضدیخ لیفتراک در زمستان :

قبل از هر بار روشن کردن لیفتراک رادیاتور و مخزن لیفتراک را بررسی کنید. انجام این کار به منظور جلوگیری از انجماد و انهدام موتور لیفتراک کاری ضروری است. در اوایل زمستان حتما ضدیخ جدیدی را در لیفتراک خود ریخته و در طول زمستان اگر نیاز شد باز هم آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید
لیفتراک اشتیل

روش های مراقبت از لیفتراک در زمستان

چک کردن روغن موتور لیفتراک در زمستان :

روغن موتور لیفتراک را باید زمانی چک کنید که موتور لیفتراک تقریبا 1 ساعت از زمان خاموش شدن و سرد شدنش می گذرد. تا روغن هایی که در مجاری روغن ، سر سیلندر و دیگر اجزاء موتور هستند به کارتر برگردند تا مقدارد روغن نمایش داده شده روی گیج اشتباه نباشد.

روش های مراقبت از لیفتراک در زمستان

بررسی قطعات اساسی لیفتراک در زمستان :

با بررسی قطعات اساسی لیفتراک متوجه می شوید که لیفتراک برای کار در شرایط سرد آماده هست یا خیر. در هوای سرد چک کردن سیستم الکتریکی لیفتراک یکی از موارد مهم است. باتری ، پایانه ها ، کنداکتور ها و سیستم هیدرولیک لیفتراک تحت تاثیر هوای سرد قرار دارد و باید چک شود.
در این‌ متن به روش های مراقبت از لیفتراک در زمستان پرداخته شد. توجه داشته باشید که حتما قبل از استفاده از لیفتراک در زمستان به نکات بالا توجه کنید. همچنین می توانید برا مشاوره در مورد روش های مراقبت از لیفتراک در زمستان و تعمیر انواع لیفتراک با شهر لیفتراک ارتباط برقرار کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

5 دیدگاه دربارهٔ «روش های مراقبت از لیفتراک در زمستان»

  1. روشهای مراقبت از لیفتراک در زمستان برای من بسیار کارآمد بود تا از لیفتراکم و آسیب های احتمالی به آن درزمستان جلوگیری کنم ممنون از محتوای کاربردیتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *