خرید، فروش و اجاره لیفتراک

جک پالت خودکشش

جک پالت خودکشش

جک پالت، نوعی از ماشین است که کاربرد آن جابه جایی و حمل ونقل بار است. نام دیگر جک پالت، پالت تراک و یا لیفتراک دستی است. انواع مختلفی از جک پالت ها وجود دارند که هرکدام بسته به نوع کاربردشان مورد استفاده قرار می گیرند.جک پالت خودکشش، به وسیله ی یک اهرم یا یک دسته بارها را حرکت می دهد و بالا می برد. این اهرم دارای یک دستگیره کوچک است که با فشردن آن، روغن هیدرولیک پمپ خارج می شود و همین عامل باعث می شود شاخک های جک پالت پایین بیاید.
هنگامی که در یک سازمان استفاده از لیفتراک امکان پذیر نباشد، از جک پالت خودکشش استفاده می شود. در مکان هایی مانند انبارها، مراکز اداری و تجاری و فروشگاه های بزرگ، که حجم کاری زیادی برای حمل و نقل بار وجود ندارد، بهتر است که از این نوع جک پالت ها استفاده کرد.

بهتر است بدانید:قطعات لیفتراک

یک جک پالت خودکشش از قسمت های زیر تشکیل شده است:

– دسته جک پالت

بیشتر بخوانید
جک پالت خارجی

– محور هدایت چرخ

– محور باربری

– چرخ هدایت جک پالت

– چرخ مخصوص باربری

– اهرم مخصوص حرکت جک پالت

– شاخک ها

– پمپ هیدرولیکی

جک پالت خودکشش

کاربرد های جک پالت خودکشش

این ماشین، در وزن های 2 و 3 تنی تولید شده است. اصلی ترین کاربرد این  ماشین، جا به جایی بار داخل سالن است. همچنین این ماشین، برای حمل بار در سطوح صاف و بدون پستی و بلندی مورد استفاده قرار می گیرد. منبع انرژی جک پالت خودکشش، از نیروی باتری و 2 الکتروموتور پرقدرت است و توسط برق متناوب AC کار می کند. عملیات بالا بردن بارها  و حرکت دستگاه به وسیله باطری صنعتی تغذیه می شود.

الکتروموتورهای حرکت و پمپ دستگاه از طریق بردهای الکترونیکی و دسته فرمان کاملاً ارگونومیک، هدایت و کنترل می گردد. در صورتی که اپراتور مهارت لازم برای کار با جک پالت را داشته باشد، سرعت عمل این ماشین، بسیار بیشتر از لیفتراک بوده و در فضا هایی که لیفتراک معمولی از نظر ابعاد و اندازه، قابلیت مانور را ندارد به راحتی حرکت می کند و موجب می شود زمان جابه جایی کالا در انبار کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید
بهترین برند جک پالت

بهتر است بخوانید:تعمیر لیفتراک

طراحی جک پالت خودکشش

طراحی جک پالت خودکشش به گونه ای است که اپراتور قادر است هم به صورت پیاده و هم به صورت سوار بر روی صفحه متصل به جک پالت آن را کنترل کند. این طراحی باعث شده که این ماشین کاربرد های زیادی در انبار و سازمان های مختلف با کارهای سخت داشته باشد.

جک پالت خودکشش برقی، در انواع و مدل  های مختلف تولید می شوند که هر یک از آن ها کاربردهای متفاوتی دارند. این دستگاه ها، می توانند اجسام را تا ارتفاع متوسط 5 متری بالا ببرند. طول شاخک در این ماشین ها متفاوت است. جنس چرخ های جک پالت، از پلی یورتان است که در برابر ترک خوردگی مقاوم می باشد و میتوان از آن در سطوح مختلف استفاده نمود.

بیشتر بخوانید
خرید اینترنتی جک پالت

بیشتر بدانید:فروش لیفتراک
باتری جک پالت خودکشش از نوع باتری های سرب – اسیدی می باشد که معمولاً از سلول های 2 ولتی تشکیل شده است. مقدار آمپر مصرفی جک پالت، از 300 الی 1000 آمپر ساعت می باشد. متوسط ولتاژ باتری در حدود 48 ولت است؛ مگر اینکه حجم کاری سازمان زیاد باشد که در آن صورت از باتری هایی با ولتاژ بالا استفاده می شود.
برای افزایش طول عمر و دوام این ماشین، باید نکات مهمی را رعایت کرد. هیچوقت نباید بیشتر از ظرفیت مشخص شده برای جک پالت، بار روی آن قرار داده شود. هرگز از دستگاه برای حمل نفرات استفاده نشود. مقدار شارژ باتری و ایمنی جک پالت، حتماً قبل از استفاده از دستگاه، توسط اپراتور کنترل و بررسی گردد. در پایان باید گفت جک پالت ها، گزینه بسیار مناسبی برای سیستم انبارداری در فضاهای محدود به حساب می آیند.

 بیشتر بدانید:
‫0/5 ‫(0 نظر)

3 دیدگاه دربارهٔ «جک پالت خودکشش»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *