خرید، فروش و اجاره لیفتراک

آشنایی با انواع دکل لیفتراک

آشنایی با انواع دکل لیفتراک

آشنایی با انواع دکل لیفتراک در سایت شهر لیفتراک :

دکل لیفتراک

به قسمتی از لیفتراک گفته میشود. که توسط آن بار ها در ارتفاعات مختلف جا به جا می شوند. دکل ها بخش عمودی لیفتراک هستند. و از ترکیب جک هیدرولیک ، زنجیر و قرقره به وجود می آیند. همچنین دارای ریل‌ های به‌ هم پیوسته هستند. تا امکان کنترل افقی را نیز فراهم کنند. دکل‌ ها را می‌توان با غلتک نصب کرد. هر نوع دکل بسته به ارتفاع و نیاز های انبار مزایای خاص خود را برای کاربردهای مختلف ارائه می دهد.

بهتر است بدانید:معاوضه لیفتراک

ساختار دکل لیفتراک

در لیفتراک پیستون های هیدرولیکی وجود دارد و این پیستون ها به دکل لیفتراک متصل میشوند. حرکت دکل توسط سیلندر های هیدرولیکی انجام می شود. که معمولا به محور جلویی یا بدنه ی اصلی نصب می شوند. یک جفت قرقره غلتکی کمک می کند که شاخک ها به بدنه ی اصلی دستگاه وصل شوند. جالب است بدانیم که ریل های موجود در دکل لیفتراک باعث پایداری دستگاه می شوند. برخی از آن ها امکان دارد رولر و بوشینگ نیز داشته باشند. ارتفاعی که در آن دکل ها میتوانند بار را جا به جا کنند به نوع دکل مرتبط است.

بهتر است بخوانید:اجاره لیفتراک

آشنایی با انواع دکل لیفتراک

انواع دکل لیفتراک

دسته بندی انواع دکل لیفتراک ممکن است بر اساس موارد مختلفی انجام شود. اما به طور کلی آن ها را می توان با توجه به نوع عملکرد و تعداد جک هایی که دارند به چهار دسته تقسیم کرد. در ادامه به بررسی هر کدام و آشنایی با انواع دکل لیفتراک می پردازیم.

بیشتر بخوانید
سرویس و نگهداری لیفتراک دیزلی

بیشتر بدانید:خرید لیفتراک

دکل ساده لیفتراک :

این دکل ها یک جک دارند و برای جا به جایی بار در مسیر های کوتاه استفاده می شوند. این دکل ها از دو ریل که یکی از آن ها ثابت و دیگری کشویی است تشکیل می شوند. هر چقدر طول ریل داخلی بیشتر باشد ارتفاع بالابر هم تغییر می کند. امروزه در لیفتراک های جدید از این دکل ها به ندرت استفاده می شود. دکل ساده لیفتراک معمولا در جا به جایی و انتقال بار به کامیون ها و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرند.

دکل دوبلکس یا دو مرحله ای لیفتراک :

در این دکل ها ، یک سیلندر هیدرولیکی وجود دارد. این سیلندر به لیفتراک کمک می کند. تا بدون جا به جایی بتواند به طور عمودی تا ارتفاع بیشتری بالا برود. از این دکل ها برای لیفتراک هایی که نیاز به قرار دادن بار ها در طبقات بالا دارند استفاده می شود.

دکل سه مرحله ای لیفتراک :

امروزه بیشترین میزان استفاده از دکل ها متعلق به دکل سه مرحله ای لیفتراک است. این دکل های پر طرفدار در ارتفاعات بالاتر از نوع دو مرحله ای هم قابل استفاده هستند. آن ها دارای سه ریل هستند. که دو ریل کشویی و یک ریل ثابت را شامل می شوند. همچنین سیلندر ها و بالابر هیدرولیکی هم از اجزای این دکل ها هستند. این نوع از دکل ها بیشتر در بندر ها یا معادن استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید
لیفتراک سپاهان

بهتر است بدانید: قطعات لیفتراک

دکل چهار مرحله ای لیفتراک

چهار مجموعه از ریل و زنجیر ها ، دکل چهار مرحله ای لیفتراک را تشکیل می دهد. این دکل ها تا ارتفاع بیشتری قابلیت بالا رفتن دارند. به همین دلیل برای استفاده از آن ها ، اپراتور ها باید کاملا متخصص و آموزش دیده باشند تا دچار محدودیت در دید نشوند.

آشنایی با انواع دکل لیفتراک

همچنین برخی از دکل لیفتراک ها برای کار های خاصی وجود دارد :

دکل های کانتینر رو لیفتراک :

بعضی از دکل ها در حالت جمع شده ارتفاع کمتری دارند. بنابراین می توانند در محیط هایی با ارتفاع کم مانند کانتینر ها ، حرکت کنند. به آنها دکل های کانتینر رو لیفتراک گفته می شود. در وسط دکل های کانتینر رو جکی وجود دارد که با بالا رفتن دکل می تواند تا حدودی از تغییر ارتفاع جلوگیری کند تا بتوانند به راحتی به کانتینر ها وارد شوند.

بهتر است بخوانید:فروش لیفتراک

دکل های واید ویو لیفتراک :

بعضی از دکل ها طراحی واید ویو دارند. به این صورت که شلنگ های هیدرولیکی که روی دکل قرار دارند طوری طراحی شده اند که راننده محدوده دید بیشتری داشته باشد.

نکات مهم برای انتخاب مناسب ترین دکل لیفتراک

هنگام انتخاب لیفتراک برای خرید ، دکل یکی از مهم ترین اجزای لیفتراک است که که باید به آن توجه شود. در ادامه به نکاتی در مورد انتخاب دکل لیفتراک مناسب اشاره می کنیم که اگر قصد خرید لیفتراک دارید بهتر است به آنها توجه کنید.

بیشتر بخوانید
برنامه تعمیر لیفتراک

بیشتر بدانید:جک پالت

ارتفاع دکل لیفتراک :

به ارتفاع دکل در زمانی که جمع شده کاملا توجه کنید. این ارتفاع باید متناسب با فضای کار شما باشد. در غیر این صورت ممکن است در مکان مورد نظرتان قادر به استفاده از لیفتراک خود نباشید.

بالابر ازاد دکل لیفتراک :

دانستن این که دستگاه قبل از بلند شدن دکل تا چه ارتفاعی امکان جا به جایی بار را دارد. بسیار مهم است. بالابر آزاد برای لیفتراک هایی که در مکان هایی که فضا های بالای سرشان محدود است. فعالیت دارند کاملا ضروری است. دکل هایی که بالابر آزاد ندارند ، بلا فاصله با بلند شدن لیفتراک ، به سمت بالا حرکت میکنند.

پشتی بار گیری دکل لیفتراک :

معمولا لیفتراک ها انداره مشخصی برای تکیه گاه بار دارند. اما اگر محیط کار شما به صورتی است که ممکن است این اندازه در آن مشکل ساز شود. و در هنگام بلند کردن بار قسمت هایی از مکان شما دچار آسیب شود ، بهتر است این ریسک را متحمل نشوید. و به دنبال لیفتراک با اندازه پشتی بارگیری مناسب بگردید.

شما می توانید برای مشاوره و خرید و آشنایی با انواع دکل لیفتراک با کارشناسان شهر لیفتراک ارتباط برقرار کنید.

بهتر است بدانید:تعمیر لیفتراک

‫0/5 ‫(0 نظر)

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با انواع دکل لیفتراک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *