خرید، فروش و اجاره لیفتراک

عوض کردن روغن موتور لیفتراک

چه زمانی روغن موتور لیفتراک را عوض کنیم

چه زمانی روغن موتور لیفتراک را عوض کنیم

موتور لیفتراک یکی از اصلی ترین قطعات لیفتراک است که باید هر چند وقت یکبار بررسی و سرویس شود زیرا خرابی آن هزینه زیادی را در بر دارد.

یکی از اساسی ترین بخش ها در سرویس و رسیدگی به موتور لیفتراک، بررسی روغن موتور لیفتراک است. روغن موتور به عنوان عنصری مهم و ضروری برای موتور لیفتراک می باشد.

بیشتر بدانید:خرید لیفتراک

می توان گفت روغن موتور نقش مهمی در سالم ماندن موتور لیفتراک دارد.

کار اصلی روغن موتور لیفتراک خنک کاری و روان کاری است.

در قسمت خنک کاری موتور، از گرم شدن بیش از حد موتور لیفتراک جلوگیری می کند. گرم شدن بیش از حد موتور، کارکرد موتور را بسیار کاهش می دهد و یا حتی باعث از کار افتادن موتور می شود.

در روان کاری، لایه ای از روغن سطح قطعات مختلف موتور را می پوشاند و از اصطکاک آنها جلوگیری می کند. علاوه بر این باعث تمیز کردن سطح قطعات موتور لیفتراک هم می شود که از فرسایش و زنگ زدگی  قطعات هم جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید
بهترین نوع لیفتراک

همانطور که گفتیم روغن موتور لیفتراک در بین قطعات موتور حرکت می کند و سطح قطعات موتور را تمیز می کند و ذرات ناخالصی را در خود حل می کند. این کار باعث میشود تا پس از مدتی روغن کثیف شود.

کثیفی بیش از حد روغن، فیلتر روغن را مسدود می کند و با گرم شدن بیش از حد موتور، کارکرد آن به کمترین میزان خود می رساند.

علاوه بر این باعث می شود تا روغن در بین قطعات موتور گردش نکند و قطعات موتور بدون روان کاری روی هم حرکت کنند که این موجب فرسودگی قطعات موتور می شود.

بهتر است بدانید: قطعات لیفتراک

عوض کردن روغن موتور لیفتراک

چه زمانی روغن موتور لیفتراک را عوض کنیم

زمان عوض کردن روغن موتور لیفتراک  به عوامل زیادی از جمله میزان استفاده از لیفتراک، مکان استفاده از آن و نحوه رانندگی آن بستگی دارد.

بیشتر بخوانید
آموزش کار با لیفتراک

در واقع می توان گفت معمولا روغن موتور لیفتراک را باید پس از هر 100 ساعت کار کردن چک کرد.

برای اینکه متوجه شدیم چه زمانی باید روغن لیفتراک خود را عوض کنیم باید به صدای موتور، رنگ روغن موتور و خارج شدن دود سیاه از اگزوز دقت کنیم.

در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم.

بهتر است بخوانید:فروش لیفتراک

صدای بیش از حد موتور

همانطور که در بالا اشاره کردیم زمانی که روغن موتور کثیف و یا کم است، در بین قطعات موتور حرکت نمی کند و این باعث ایجاد صدای اضافی در موتور می شود. در این زمان باید روغن موتور لیفتراک خود را تعویض کنید.

بهتر است بدانید:معاوضه لیفتراک

بیشتر بخوانید
لیفتراک هلی 

رنگ روغن موتور لیفتراک

یکی دیگر از راه های فهمیدن این که زمان عوض کردن روغن موتور لیفتراک رسیده یا نه، دقت کردن به رنگ روغن موتور است.

رنگ روغن موتور تازه، قهوه ای روشن است که با مرور زمان تیره تر می شود. زمانی که متوجه شدید رنگ روغن موتور لیفتراک شما، سیاه و یا قهوه ای تیره شده است یعنی زمان آن رسیده تا روغن موتور لیفتراک خود را تعویض کنید.

بهتر است بخوانید:اجاره لیفتراک

خارج شدن دود سیاه از اگزوز لیفتراک

زمانی که سطح روغن موتور خیلی پایین باشد، از اگزوز دود و گازهای سیاه رنگ خارج می شود. در این زمان باید روغن موتور لیفتراک خود را بررسی کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و یا سرویس و تعمیر لیفتراک خود با متخصصان سایت شهر لیفتراک در ارتباط باشید.

بیشتر بدانید:جک پالت

‫0/5 ‫(0 نظر)

4 دیدگاه دربارهٔ «چه زمانی روغن موتور لیفتراک را عوض کنیم»

  1. مدت زمان تعویض روغن موتور لیفتراک خیلی مهم است و من با خواندن این مقاله یاد گرفتم که در چه زمانی عوض کنم. ممنون از سایت خوبتون

  2. مدت زمان تعویض روغن موتور لیفتراک خیلی مهم است ممنونم از شهر لیفتراک خیلی عالی ودقیق توضیح دادن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *