خرید، فروش و اجاره لیفتراک

مهارت های لازم برای اپراتور لیفتراک موفق

مهارت های لازم برای اپراتور لیفتراک موفق

بررسی مهارت های لازم برای اپراتور لیفتراک موفق در شهر لیفتراک :

اپراتور لیفتراک

اپراتور یا راننده لیفتراک شخصی است. که درون کابین لیفتراک نشسته. و وظیفه های گوناگونی دارد. که هرکدام نیاز به مهارت هایی دارد. فقط افراد آموزش دیده و دارای گواهینامه کار با لیفتراک مجاز به کار با لیفتراک می باشند. اپراتور لیفتراک باید از نظر قدرت بینایی ، شنوایی ، فیزیکی و روانی تأیید شده باشد. تا بتواند با اطمینان با دستگاه‌ های صنعتی کار کند. در ادامه به بررسی برخی شرایط و مهارت های لازم برای اپراتور لیفتراک موفق اشاره می کنیم.

بهتر است بخوانید:اجاره لیفتراک

شرایط و مهارت های لازم برای اپراتور لیفتراک موفق

1- گذراندن دوره اموزشی و گرفتن گواهینامه کار با لیفتراک :

در ابتدا هر کسی قبل از تبدیل شدن. به اپراتور لیفتراک باید دوره اموزشی کار با لیفتراک را گذرانده و گواهینامه کار با آن را اخذ کند. درست است. که گرفتن گواهینامه این مجوز را به شما می دهد. که از لیفتراک استفاده کنید. اما اپراتور لیفتراک باید برای کار با لیفتراک مهارت های دیگه ای هم داشته باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

بهتر است بدانید:معاوضه لیفتراک

2- آشنایی با اجزاء تشکیل دهنده لیفتراک :

راننده لیفتراک باید با تمام ساختار و اجزاء تشکیل دهنده لیفتراک آشنایی کامل داشته باشد. بداند که هر لیفتراک مجاز به حمل چند تن بار است. و نحوه سوخت گیری و نحوه حمل و تخلیه بار را بداند.

مهارت های لازم برای اپراتور لیفتراک موفق

3- چک کردن روزانه اپراتور لیفتراک :

برای جلوگیری از وارد شدن. صدمات جدی به لیفتراک ، آن ها هر روزه باید بررسی شوند. تا مشکلات جزئی آنها به مشکلات جدی و بزرگی تبدیل نشود. این بررسی معمولا توسط خود اپراتور لیفتراک یا همان انجام می شود. اما می توان از کارشناس یا متخصص لیفتراک که به مسائل فنی لیفتراک آگاه است. نیز استفاده کرد. بازرسی لیفتراک به دو صورت بازرسی فنی و بازرسی ایمنی صورت می گیرد. هر کدام از این ها نیز به دو دسته ی بازرسی قبل از کار و بازرسی حین کار تقسیم می شود. بسیار مهم است. که بازرسی لیفتراک هر روز انجام شود. و تمامی نکات و موارد بررسی شود. از استفاده کردن از لیفتراک‌ هایی که خراب هستند. یا فاقد گواهی سلامت هستند اجتناب کنید. تعمیر و نگهداری و بازرسی لیفتراک باید حتما زیر نظر افراد متخصص و مجرب در این حوزه انجام شود.

بیشتر بخوانید
تعمیرات لیفتراک دیزلی

بیشتر بدانید:خرید لیفتراک

4- آشنایی‌ با‌ روشن‌ کردن‌ نحوه‌ نشستن در لیفتراک :

بهتر است برای سوار شدن. به لیفتراک از دستگیره‌هایی که بر روی آن طراحی شده است استفاده کنید.
پیش از راه‌ اندازی اولیه لیفتراک در مکان مورد نظر کامل بنشینید و مطمئن شوید. که تمامی ابزارهای کنترل دستگاه قابل‌ دسترس هستند. دسته صندلی اپراتور ، موقعیت صندلی و آینه‌ ها باید به صورت صحیح و مطابق با دید و راحتی اپراتور لیفتراک تنظیم شوند. پیش از شروع به کار با لیفتراک لازم است. که حتما کمربند ایمنی مخصوص اپراتور لیفتراک بسته شود. در صورتی که کامل روی صندلی راننده ننشسته‌ اید. نباید لیفتراک را روش کنید. هنگامی که سوار ماشین می‌شوید. باید سر ، بدن و پای شما کامل داخل کابین لیفتراک قرار گرفته باشد.

بهتر است بدانید: قطعات لیفتراک

بیشتر بخوانید
خرید لیفتراک زوم لاین ZOOMLION

5- رعایت سرعت مجاز اپراتور لیفتراک هنگام کار با آن :

اپراتور هنگامی که لیفتراک را می راند. باید توجه داشته باشد. که سرعت مجاز و ایمن داشته باشد. تا با افراد یا موانع برخورد نداشته باشد. و بتواند به موقع ترمز بگیرد. رعایت سرعت مجاز به ویژه در زمان دور زدن و سرپیچ‌ ها بسیار مهم و ضروری است. به صورت همزمان دور زدن و سرعت بالا می‌تواند موجب واژگون شدن لیفتراک شود. به صورت ناگهانی از توقف کردن ، حرکت ، پیچیدن و یا تغییر مسیر دادن بپرهیزید.

بهتر است بخوانید:فروش لیفتراک

6- توجه به کل محیط کار و اطراف توسط اپراتور لیفتراک :

برای در امان ماندن از خسارات و آسیب‌ های احتمالی در هنگام رانندگی با لیفتراک لازم است. که تمامی اصول و قوانین و محدودیت‌ های محل کار را به خوبی بدانید. و در فضاها و مکان‌هایی که محل عبور لیفتراک در آنجا است استفاده کنید.
اپراتور لیفتراک باید دستگاه را تحت کنترل کامل خود قرار دهد. در زمان حرکت توجه و نگاه راننده باید به سمت حرکت لیفتراک باشد. و به تمامی اتفاقاتی که در اطراف آن می‌ گذارد به خوبی آگاه باشد. تا بتواند دستگاه را با تسلط و تمرکز بیشتر هدایت کند.

بیشتر بدانید:جک پالت

مهارت های لازم برای اپراتور لیفتراک موفق

7- تسلط کافی و هوشیاری کامل نسبت به اجتناب از خطرات احتمالی :

زمانی که اپراتور لیفتراک با دست‌انداز ها ، اشیایی که روی زمین رها شده‌ اند و چاله‌ ها و یا زمانی که سطح زمین لغزنده است. روبرو می شود. باید دقت و توجه بیشتری بر روی کنترل دستگاه داشته باشد.
به هیچ وجه سعی نکنید که با لیفتراک از بعضی از موانع مانند چوب‌ هایی که روی زمین رهاشده‌ اند عبور کنید. با انجام دادن این کار می‌تواند خطرات و آسیب‌ های زیادی به شما و دستگاه وارد کند.
زمانی که نزدیک پیچ‌ ها ، راه‌پله‌ ها ، ورودی‌ ها، خروجی‌ ها و محل عبور عابرین پیاده می‌ شوید بایستی حتما سرعت خود را کاهش دهید و حتما از بوق استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
تعمیر لیفتراک در پاکدشت

بهتر است بدانید:تعمیر لیفتراک

8- توجه به پایداری بار و ایمنی لیفتراک :

زمانی که اقدام به بلند کردن. بار می‌ کنید. باید توجه داشته باشید. که احتمال افتادن بار وجود دارد. که اگر این اتفاق رخ دهد. ممکن است باعث بروز حادثه شود.
بعد از بلند کردن بار آن را سمت لیفتراک متمایل کنید. و توجه داشته باشید که در زمانی که بار در حال حرکت است. باید در پایین‌ ترین حالت ممکن قرار بگیرد این کار باعث پایداری بار و ایمنی بیشتر لیفتراک خواهد شد.
هنگامی که شاخک‌ های لیفتراک بالاتر از سطح زمین قرار داشتند حرکت نکنید. به هیچ عنوان زمانی که شاخک‌ ها به سمت جلو یا بالا هستند نباید دور بزنید. در زمان برداشتن یا تخلیه بار باید به موانعی که بالای لیفتراک قرار گرفته‌ اند توجه کنید. همچنین توجه لازم و کافی را در مورد جلوگیری از افتادن بار داشته باشید.

در این‌ متن به بررسی مهارت های لازم برای اپراتور لیفتراک موفق پرداختیم. شما می توانید برای خرید ، فروش ، اجاره و تعمیر انواع لیفتراک و همچنین مشاوره با کارشناسان شهر لیفتراک با ما ارتباط برقرار کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

2 دیدگاه دربارهٔ «مهارت های لازم برای اپراتور لیفتراک موفق»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *