خرید، فروش و اجاره لیفتراک

تعمیر موتور لیفتراک

تعمیر موتور لیفتراک

تعمیر موتور لیفتراک را در سایت شهر لیفتراک شرح میدهیم.

 

موتور لیفتراک

موتور لیفتراک از اصلی ترین بخش های این دستگاه بوده و همانند قلب آن عمل میکند وباید به درستی از آن نگهداری کرد. از قطعات موتور نیز باید به درستی استفاده گشته و سرویس آنها به موقع انجام شود. طراحی موتور احتراق داخلی لیفتراک جهت سرعت پایین و گشتاور زیاد صورت می گیرد تا موتور قدرت به حرکت در آوردن چرخ های لیفتراک  و به چرخش در آوردن قرقره های زنجیری وبالا و پایین رفتن شاخک ها را فراهم کند. موتور احتراق لیفتراک از گازوئیل پروپان به عنوان سوخت استفاده میکند. این موتور دارای بلوک ۴ سیلندر بوده و مشابه موتور های کوچک موجود در خودروهای کوچک می باشد.

بیشتر بدانید:تعمیر لیفتراک

تعمیر موتور لیفتراک

لیفتراک از مهم ترین تجهیزات یک کارخانه برای حمل و نقل و جابجایی بار ها بوده و در صورتی ایراد و خرابی این دستگاه ، بسیاری از کارها عقب افتاده و این امر میتواند موجب ضرر مالی کارخانه گردد.

موتور لیفتراک دیزل دارای قدرت و کارایی کارایی بالایی از نظر سوخت بوده  اما  دود و آلودگی تولید میکند. این موتور را می‌توان با کمک هوا خنک کرد. سیستم کنترل برقی موتور دارای کارکرد بالا و میزان مصرف پایین سوخت به منظور عملیات عالی اقتصادی می باشد. علی رقم این موارد مانند هر دستگاه دیگری امکان ایجاد خرابی در لیفتراک وجود دارد که در این زمان باید برای تعمیر موتور لیفتراک اقدام کرد تا از ایجاد خرابی های بیشتر جلوگیری کرده و در جهت بهبود کارکرد دستگاه اقدام کرد.

قطعات لیفتراک

لیفتراک تولید شده توسط هر برند و مدلی که باشند، باید از کیفیت و قابلیت موتور و قطعات آن، به منظور کارکرد درست دستگاه ،اطمینان حاصل نمود . در بازار قطعات مختلف موتوری عرضه میشود که ممکن است حتی از قطعات اصلی خود لیفتراک بهتر کار کنند. از جمله این قطعات می‌توان به دینام، کاربراتورها، تسمه ها، لوله یا شلنگ های روغن، لوله اگزوز و رادیاتور، بست و خروجی های اگزوز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید
تعمیر باطری لیفتراک

برای سریع و نرم تر حرکت کردن موتور لیفتراک ، باید قطعاتی مانند چرخ دنده های حلقه ای و درایو های استارتر، تقویت کننده های استارتر، استارتر ها و سلونوئید ها در آن به کار رفته باشد. به خصوص برای قطعاتی که به مدت طولانی  استفاده می شود، چرا که تولید آنها متوقف گشته است. البته لازم به ذکر است که مداومت در تامین قطعات موتور لیفتراک برای اکثر مدل های لیفتراک ضروری می باشد.

تعمیر موتور و قطعات آن شامل تعویض کامل موتور و تعویض قطعات دیگر آن مانند کیت های سرسیلند بوده و برای کارکرد بهتر موتور لیفتراک و به منظورجلوگیری از انتشار دود و آلودگی ، در برخی مواقع در موتور لیفتراک سوپاپ پایه تهویه متصل به میل لنگ به کار می رود.

بهتر است بدانید:جک پالت

 

ایرادات ، علل آنها و راه های رفع مشکلات

 

  • سرعت کم چرخش موتور لیفتراک هنگام استارت زدن : شارژ باطری کم و رو به اتمام میباشد.
  • کم سرعت بودن موتور لیفتراک :  شل بودن و سر جای خود وصل نبودن سیم های مدار برق لیفتراک یا خرابی استارت یا اتصال بد استارت با سوئیچ ویا اتصال نامطلوب دنده استارت با موتور.
  • بالا بودن فشار روغن و پایین آمدن کیفیت روغن موتور لیفتراک : این مورد در زمانی اتفاق می افتد که روغن موتور با آب ، گازوئیل و یا بنزین مخلوط شده باشد. که در این صورت روغن موتور باید تعویض شده و لوله اصلی عبور روغن چک شود.
  • حرکت نکردن و یا به سختی حرکت کردن لیفتراک : تمام شدن سوخت و یا غیر فعال بودن کلید باز شدن سوخت از باک
  • قدرت ناکافی موتور یا قفل شدن آن : آسیب دیدن موتور و یا نشتی جریان های انتقال سوخت
  • عملکرد نامنظم موتور لیفتراک : درست کار نکردن کاربراتور و یا وجود مشکل در میکسر گاز
  • عملکرد اشتباه پمپ بنزین لیفتراک و یا ایراد در اویل پمپ ک شکستن شاتون و یا شکسته شدن پوسته سیلندر موتور
  • گرفتگی فیلتر گازوئیل یا صافی بنزین لیفتراک : شستشو یا تعویض آن
بیشتر بخوانید
لیفتراک آریا

بیشتر بدانید:فروش لیفتراک

نحوه انجام تعمیرات موتور لیفتراک

برای تعمیر موتور لیفتراک پیروی از دستورالعمل ها، قوانین و راهکارهای اصولی امری ضروری میباشد. همچنین لازم است که تعمیر موتور لیفتراک توسط افراد متخصص صورت گرفته تا موجب افزایش طول عمر لیفتراک و همچنین بهره‌ وری آن گردد.

 لیفتراک دستگاه پیچیده و گران قیمت می باشد، بنابراین باید تمامی نکات ایمنی در مورد روش صحیح نگهداری از موتور آن را رعایت کرد. به گونه ای که اجرای این اصول تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های اضافی و بالای تعمیرات و تعویض موتور لیفتراک دارد.

نگهداری ، عیب یابی و تعمیرات موتور لیفتراک توسط گروه‌های مختلفی انجام میشود که از جمله آنها می توان به کارشناسان فعال در واحدهای نمایندگی فروش لیفتراک، اپراتور دستگاه و همچنین متخصصان حاضردر تعمیرگاه لیفتراک اشاره کرد که هر کدام از این اعضا دارای وظیفه خاصی هستند.

بیشتر بدانید:قطعات لیفتراک

خدمات تعمیر موتور لیفتراک

خدمات تیم بازرسی تعمیر و نگهداری ، به صورت دوره‌ای و با توجه به عملکرد دستگاه این خدمات انجام می گیرد. از جمله خدمات مربوط به تعمیر لیفتراک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور لیفتراک باید با صدای عادی کار کند، در غیر این صورت، باید اجزای موتور بازرسی شوند.
  • بررسی دقیق اجزای باطری
  • بررسی دوام و استحکام کافی زنجیرها
  • گریس کاری اجزای مهم لیفتراک مانند زنجیرها، دکل، اتصالات دکل و بلبرینگ ها
  • تعویض روغن هیدرولیک دستگاه در صورت نیاز
  • غبارزدایی کانال های هوای لیفتراک و تعویض فیلترها در صورت نیاز
  • بازرسی ترمزها و ارزیابی وضعیت آن ها از نظر ساییدگی
  • بررسی تعادل دستگاه، به ویژه تعادل شاخک ها
  • بررسی سطح روغن هیدرولیک تاثیربسیاری روی هزینه های تعمیر و نگهداری لیفتراک و موتور آن دارد. زیرا این ماده موجب بالارفتن یا پایین آمدن شاخک ها و دکل ها شده و کمک می‌کند که بارگیری به آسانی انجام شود و از سقوط بار جلوگیری به عمل می‌آورد.
  • کنترل مخزن سبلندرهای گاز در صورت استفاده از لیفتراک های گازی که اگر این سیلندرها دارای نشتی باشند، موجب بروز مشکل در موتور دستگاه می شود. همچنین سیلندر نباید در محل دستگاه یا عبور و مرور راننده نباید قرار گیرد.
بیشتر بخوانید
نقاط ضعف انواع لیفتراک ها

بهتر است بخوانید:معاوضه لیفتراک

نقش اپراتور در تعمیر لیفتراک

به غیر از تیم ‌های تعمیراتی که وظیفه تعمیر ‌موتور لیفتراک و قطعات مختلف آن را بر عهده دارند، اپراتور دستگاه نیز در تعمیر و نگهداری موتور لیفتراک نقش مهمی ایفا میکند؛ به طوری که ، راننده لیفتراک اولین فردی می باشد که سلامت و طول عمر این دستگاه را تامین خواهد کرد.

بیشتر بدانید:قطعات لیفتراک

 

جهت اقدام برای تعمیر موتور لیفتراک با مجموعه تماس بگیرید.

شماره های تماس

021-55264215

021-55264216

09125012821

09121885806

09362270052

بیشتر بدانید:

تعمیر لیفتراک

اجاره لیفتراک

جک پالت

‫0/5 ‫(0 نظر)

4 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر موتور لیفتراک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *