خرید، فروش و اجاره لیفتراک

ایمنی هنگام حادثه با لیفتراک

ایمنی هنگام حادثه با لیفتراک

ایمنی هنگام حادثه با لیفتراک و همچنین قبل حادثه بسیار مهم است که در شهر لیفتراک با آن ها به خوبی آشنا می شوید.

لیفتراک ها بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از عملیات در مقیاس بزرگ هستند و زندگی را برای تولید کنندگان و کارگران در سراسر جهان آسان تر می کنند. متأسفانه، در صورت عدم استفاده مناسب، لیفتراک ها می توانند برای اپراتور و کارگران اطراف آن خطرناک باشند.

از شایع ترین حوادث لیفتراک می شد جلوگیری کرد. بسیاری از آنها شامل ضربه زدن به همکار، مسدود شدن دید یا عدم آموزش مناسب از طرف اپراتور لیفتراک بودند.

سایر حوادث از جمله واژگونی لیفتراک، سقوط بار و سقوط از لیفتراک را می توان با عملیات محیط کار ایمن جلوگیری کرد. به همان اندازه که ناامید کننده است، برخی از دلایل رایج حوادث لیفتراک شامل خرابی های مکانیکی به دلیل نگهداری ضعیف است.

بهتر است بخوانید:تعمیر لیفتراک

ایمنی لیفتراک

 

لیفتراک ها ابزار بسیار خوبی برای جابجایی بارها و اجسام سنگین هستند، اما ایمنی لیفتراک در درجه اول اهمیت قرار دارد. اگر روش‌های عملیاتی ایمن را تمرین کنید، یک لیفتراک می‌تواند هر کاری را سبک کند.

درک انواع تصادفات لیفتراک که ممکن است رخ دهد و یادگیری نحوه جلوگیری از آنها بهترین راه برای ایمن ماندن در حین کار با یکی از این ماشین ها است.

اولین گام برای جلوگیری از حوادث رایج لیفتراک، درک خطرات ناشی از کار با لیفتراک بزرگ است. با انجام اقدامات پیشگیرانه مناسب می توانید خود و تیم خود را ایمن نگه دارید.

در حالی که تصادفات لیفتراک می تواند ویرانگر باشد، باعث صدمات جدی یا حتی مرگ شود، اما با اقدامات ایمنی و پروتکل های مناسب می توان از وقوع آنها جلوگیری کرد.

 

ایمنی هنگام حادثه با لیفتراک

گاهی اوقات، یک اپراتور لیفتراک به طور تصادفی با یک عابر پیاده یا همکار برخورد می کند. این یکی از شایع ترین حوادث لیفتراک است. معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که یک اپراتور حواسش پرت می‌شود و توجه نمی‌کند، اما همچنین می‌تواند به دلیل شرایط کاری ناایمن باشد که به راننده فضای کافی یا زمان کافی برای واکنش نمی‌دهد. فقدان علائم هشدار دهنده ممکن است مشکل اینجا باشد.

بیشتر بخوانید
مشخصات لیفتراک

خوشبختانه، حوادثی مانند این را می توان با برخی تغییرات سریع در محل کار جلوگیری کرد. افزودن نوار کف و موانع برای تعیین مناطق کار لیفتراک می‌تواند همکاران و عابران پیاده را متوجه کند که ممکن است یک لیفتراک وارد شود. علاوه بر این، اجازه دادن به کارگران برای استراحت در طول روز، ذهن و توجه آنها را تیز نگه می دارد.

علل
  • اپراتور توجه نمی کند
  • عدم وجود علائم هشدار دهنده
جلوگیری
  1. در طول روز کاری به اپراتورها استراحت بیشتری بدهید
  2. برای عابران پیاده و کارگران نوار چسب زمین قرار دهید تا ببینند کار در آن منطقه در حال انجام است
  3. موانع را اضافه کنید تا مردم آسیب نبینند

بیشتر بدانید»اجاره لیفتراک

واژگونی لیفتراک

لیفتراک ها ماشین های بزرگ و سنگینی هستند که برای چرخش سریع طراحی نشده اند. اگر اپراتور بخواهد خیلی سریع بپیچد، لیفتراک ممکن است واژگون شود که می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد. همچنین مهم است که بارها را پایین نگه دارید تا مرکز ثقل پایینی داشته باشید. استفاده صحیح از لیفتراک برای جلوگیری از واژگونی لیفتراک حیاتی است.

اپراتورهای ماشین های سنگین باید بار یکنواخت داشته باشند، از چرخش خیلی سریع خودداری کنند و مراقب سطوح ناهموار باشند. حفظ محدودیت سرعت ایمن، پایین نگه داشتن بارها و کاهش سرعت با نزدیک شدن اپراتورها به گوشه ها بهترین راه برای جلوگیری از این نوع حوادث و محکم نگه داشتن لیفتراک بر روی زمین است.

بهتر است بدانید:قطعات لیفتراک

علل
  • چرخش سریع
  • بارهای نامتعادل
  • پیچ شیب
  • سطوح ناهموار
جلوگیری
  1. محدودیت سرعت مناسب را حفظ کنید
  2. نزدیک گوشه ها سرعت خود را کم کنید
  3. از ظرفیت وزنی لیفتراک تجاوز نکنید
  4. بار را روی زمین کم نگه دارید

ایمنی هنگام حادثه با لیفتراک

سقوط شخصی از لیفتراک

اگر به درستی استفاده شود، لیفتراک می تواند کار بزرگ شما را سبک کند. با این حال، گاهی اوقات، کارفرمایان به اپراتورهای لیفتراک عجله می کنند یا به این نکته اشاره می کنند که ایمنی نگرانی اصلی نیست.

بیشتر بخوانید
چک لیست روزانه اپراتور لیفتراک

سقوط شخصی از لیفتراک یکی از شایع ترین حوادث است، اما کاملاً قابل پیشگیری است. اپراتورها باید همیشه وقت خود را صرف کنند، از نرده های محافظ ارائه شده استفاده کنند و از اقدامات ایمنی مناسب برای جلوگیری از سقوط استفاده کنند.

علل
  • ایمنی را در اولویت قرار ندادن
  • تلاش برای سریع بودن به جای ایمن بودن
جلوگیری
  1. راحت باش
  2. از ابزار/تجهیزات مناسب استفاده کنید
  3. برای جلوگیری از سقوط از نرده های محافظ استفاده کنید

سقوط بار از بالابر

لیفتراک ها می توانند وزنه های سنگین را به ارتفاعات زیاد منتقل کنند. اما اگر به درستی انجام نشود، بلند کردن می تواند منجر به فاجعه شود. بارهای ناهموار یا نامتعادل می توانند به سرعت جابه جا شوند و با حرکت لیفتراک سقوط کنند و باعث بروز حادثه ای شود که منجر به تلفات زیادی در لیفتراک شده است.

حرکت خیلی سریع با بار نیز می تواند باعث واژگونی و سقوط بار شود. جلوگیری از سقوط بارها می تواند به طور چشمگیری تعداد جراحات و مرگ و میرها را در هر سال کاهش دهد. همیشه مطمئن شوید که بارها روی شاخک ها متمرکز شده اند و هنگام جابجایی پالت با بار سنگین از سرعت بیش از حد خودداری کنید.

علل
  • بارها به درستی روی لیفتراک بارگیری نمی شوند
  • حرکت یا بلند کردن ممکن است خیلی سریع اتفاق افتاده باشد
  • شاخک های آسانسور ممکن است خم شده باشند
جلوگیری
  1. از حمل بارهای آسیب دیده خودداری کنید
  2. هر بار را در مرکز قرار دهید
  3. هنگام بارگیری یا بلند کردن خیلی سریع حرکت نکنید

بیشتر بدانید:فروش لیفتراک

عدم آموزش

قبل از کار با ماشین آلات سنگین، آموزش مناسب لیفتراک ضروری است. یک راننده لیفتراک باید اصول کارکرد ایمن لیفتراک را بداند و با قطعاتی از لیفتراک که می تواند باعث آسیب شود آشنا باشد.

بیشتر بخوانید
لیفتراک کوماتسو

به همین دلیل است که آموزش مهم است. شرکت ها هرگز نباید آموزش را برای صرفه جویی در هزینه ها کاهش دهند یا به یک اپراتور بدون گواهی اجازه دهند که از لیفتراک برای صرف زمان استفاده کند.

با آموزش بیشتر و بهتر می توان به راحتی از حوادث ناشی از نبود برنامه آموزشی جامع پیشگیری کرد. نه تنها آموزش می تواند در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شرکت ها شود، بلکه می تواند جان انسان ها را نیز نجات دهد.

علل
  • تلاش برای پول با کاهش آموزش
  • تلاش برای صرفه جویی در زمان
  • نگرش که آموزش بی ربط یا غیر ضروری است
جلوگیری
  1. آموزش بهتر
  2. آموزش گسترده تر
  3. آموزش هدفمند که بر ایمنی تمرکز دارد

ایمنی هنگام حادثه با لیفتراک

دید مسدود شده

شرایط کار برای اپراتورهای لیفتراک می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص در یک سایت ساخت و ساز فعال. بخشی از کارکرد صحیح لیفتراک، دیدن محل رانندگی و اجتناب از خطرات رایج ایمنی لیفتراک است.

بسیاری از تصادفات ناشی از موانعی است که دید راننده را مخفی کرده و دیدن مسیر پیش رو را دشوار می کند. تصادفات زمانی اتفاق می‌افتد که اپراتورها سرعت خود را در اطراف نقاط کور کاهش نمی‌دهند، یا زمانی که با بار بالا با دوشاخه‌های بلند شده رانندگی می‌کنند.

اپراتورها می توانند با کار با یک نقطه یابی برای کمک به آنها در اطراف نقاط کور از حوادثی مانند این جلوگیری کنند. علاوه بر این، رانندگی آهسته و با کاهش بار باعث بهبود دید و کاهش آسیب های لیفتراک می شود.

علل
  • رانندگی با بارهای بلند یا دوشاخه های بالا
  • عدم رانندگی ایمن در اطراف نقاط کور
جلوگیری
  • به جایی سفر کنید که می توانید ببینید
  • یک نقطه‌بین داشته باشید
  • چنگال ها را پایین نگه دارید و بار را روی زمین قرار دهید
  • به آرامی بچرخید و بدانید که فاصله شما چقدر است

بیشتر بدانید:

‫0/5 ‫(0 نظر)

6 دیدگاه دربارهٔ «ایمنی هنگام حادثه با لیفتراک»

  1. با رعایت نکات و آموزش های موجود در این مقاله خسارتهای ناشی از کار با لیفتراک به حداقل میرسه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *